مير داماد ثاني

زبان دراز آیینه یزد

از آنجا كه زبان دراز با « بي انصافي» كه از هركس و يا هر جناح سر بزند مخالف است اين روزها شاهد بي‌انصافي منتقدان نسبت به رييس‌الوزرا به دليل انتصاب رييس اداره استاندار بوده بنابراين بر آن شدم كه بگويم اين اقدام در دولت‌هاي گذشته داراي سابقه تاريخي است. ميرداماد لقب فيلسوف و حكيم بزرگ مي‌باشد كه چون داماد شاه صفوي بود لقب ميرداماد گرفت و قرب و منزلت يافت. اين پست نيز « اجر صبري است كز آن تازه براتش » دادند البته خوانندگان محترم كمي قوه تخيل خود را به كار نيندازند.


داماد را تصور بفرماييد جمعه ظهر پس از «يكسال آزگار» رفته خانه فاميل. پدر زن هم با اين همه مشغله فرصتي كرده كنار خانواده باشد.


سفره پهن كرده‌اند، پدر زن مي‌رسد به عادت معهود و «رسم مالوف» مي‌پرسد: از كي منتظرين؟ 5/0 – 1 – 5/1 – 2- 5/2 آيا خسته نشديد؟.. . زنگ درخانه به صدا در مي‌آيد و يكي يكي پي در پي اقوام و خويشان وارد مي‌‍شوند.


داماد درد دل خود را باز مي‌كند و مي‌گويد: گراني و اجاره نشيني و بيكاري روزگار را سخت كرده است اما پدر زن در پاسخ داماد عزيز گفته‌هايش را تكذيب مي‌كند و پاسخ مي‌دهد: همه چيز گل و بلبل است بعلاوه از ارث و ميراث هم خبري نباشد، پدرزن بوده كه يك خانه و يك ماشين پژو قديمي باقي بگذارد گرچه دومي را در حراجي ربودند و پولش را هم ندادند!!.


نبايد اين قدر بنشيني و صبر كني تا يك پست كوچولو بگيري ! ترتيب كار را داده‌ام و.. .


عجب آدم‌هاي بي‌انصافي هستند آنها كه چشم ديدن واگذاري يك پست به داماد عزيز را ندارند، نمي‌خواهند آقا داماد او را در لباس ميرداماد ثاني ببينند !!!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا